Početna » Novosti » Šta potrošači žele
Objavljeno: 20.04.2023.

Jednostavno, moderno iskustvo kupovine putovanja

  • 93% potrošača kaže da im najbolji prodavci olakšavaju pronalaženje upravo onoga što žele
  • 59% potrošača kaže da je dobijanje upravo onoga što žele važnije od cene koju plaćaju za to
  • 83% potrošača između 18 i 41 godine više želi korisničku podršku agenta
  • 60% potrošača kaže da bi birali duže transportne rute do odredišta, a 49% bi odlučilo da potroši više kako bi smanjili emisiji ugljenika (CO2) tokom putovanja

Lengli, Velika Britanija, 12. april 2023: Prema novom nezavisnom istraživanju koje je sproveo Travelport, globalna tehnološka kompanija koja obezbeđuje rezervacije za stotine hiljada dobavljača putovanja širom sveta, potrošači žele da turistička industrija postane jednostavna i moderna. Studija pod nazivom „Šta potrošači žele“, otkrila je višestruke praznine koje objašnjavaju nedostatak poverenja koje potrošači imaju u agente prodaje putovanja, odnosno nedostatak jednostavnosti u poslovanju, efikasnu podršku i transparentnost. Za industriju putovanja, ovakve informacije su dragocene i pružaju mogućnost generisanja veće prodaje i lojalnosti potrošača.

Jen Catto, Chief Marketing Officer u Travelport-u, izjavila je: „Industrija je spremna da iskoristi izuzetan rast putovanja nakon pandemije, modernizujući se i pružajući potrošačima jednostavno i lako iskustvo i punu podršku tokom putovanja. Prema novom istraživanju koje je sproveo Travelport, kupci preferiraju kupovinu u svakom drugom prodajnom sektoru, više nego u sektoru putovanja. Sada kada se industrija oporavlja, postoji ogromna prilika za turističke brendove da reinvestiraju u iskustva svojih kupaca, kako bi zadobila njihovo poverenje, istovremeno povećavajući prihod. To je dobitna kombinacija.“

Ključna saznanja istraživanja

    1. Vreme i transparentnost su prioritet u odnosu na cenu

      Podržavajući verovanje da ‘vreme je novac’, istraživanje Travelport-a potvrđuje da potrošači više vremena provode na internetu tražeći proizvode umesto da ih kupuju – konsultujući recenzije, tražeći preporuke i razmatrajući druge faktore ponude. Studija je pokazala da većina potrošača (69%) svakodnevno ili nedeljno istražuje kupovinu putem interneta, a veoma malo (samo 2%) izjavljuje da nikada ne istražuje kupovinu putem interneta. Travelport je takođe otkrio da skoro svi potrošači (93%) veruju da najbolji prodavci omogućavaju lako pronalaženje onoga što žele. Sa različitim opcijama dostupnim za svaki aspekt putovanja, ovo je posebno ključno za prodavce putovanja. Puna transparentnost je ono što većina potrošača (90%) najviše želi, što znači da moderni prodavci moraju deliti sve informacije o proizvodima unapred kako bi pomogli potrošačima da uštede vreme i steknu poverenje u svoje kupovine. To će se isplatiti prodavcima. U stvari, većina ispitanika (59%) je rekla da je važnije dobiti tačno ono što žele nego koliko to košta.

    2. Čak i generacija Z želi prijatnu i ljudsku korisničku podršku

      Većina ispitanika (77%), bez obzira na starost, komunicirala je sa čet-botom. Međutim, samo ih „digitalni domoroci“ starosti od 18 do 41 godine često koriste. Tri četvrtine svih ispitanika više voli da razgovara sa čovekom kada nešto krene po zlu, ali ono što je bilo neočekivano je da više (83%) mlađih potrošača starosti od 18 do 41 godine zapravo želi više ljudsku podršku nego stariji, od 42 godine i više. Štaviše, potrošači u ovoj studiji dele tu važnost lakog vraćanja i razmene (43%) filtriranih opcija (40%) i personalizovanih ponuda (29%). Ovi faktori jasno ukazuju na to da se više ceni lična podrška u svakoj fazi prodaje putovanja, od istraživanja do kupovine i iskustva nakon kupovine.

    3. Potrošači su spremni da putuju duže i troše više za održivost

      Klimatske promene i održivost su glavne brige potrošača, posebno onih koji strastveno putuju. Travelport-ovo istraživanje je otkrilo da bi gotovo polovina potrošača (49%) odabrala da potroši više novca, a čak više od toga (60%) bi izabralo duže, indirektne rute transporta do odredišta da bi smanjili emisiju ugljen-dioksida (CO2) tokom putovanja. Ovo varira po starosnoj grupi, kako pokazuju rezultati istraživanja, (33%) potrošača u dobi od 18-41 godina bi putovalo 2-3 sata duže kako bi smanjili emisiju CO2, u poređenju sa samo (19%) potrošača u dobi od 42 godine i starijih.

Vaš Travelport Adriatic Team

Podeli vest

Saznajte više o MyTravelport-u.